tisdag 8 december 2009

8 - Blågul stolthet



Rickard: Om inte Federer blir en egen självständig stat kommer jag aldrig att följa tennisen med nationalistiska ögon. Tennisspelare shall not be judged by the color of their skin or flag but by the content of their kuk. Det är en liten livsfilosofi jag har.

Men två gånger i år rann det blågula blodet ändå till. Och båda gångerna var det Vinci som gjorde mig stolt som svensk. Första gången var i mars när vi mötte Israel nere i Malmö. Mina förväntningar på Andreas var låga men in kom en Braveheart-laddad viking och slogs för sitt land utan en tanke på sitt eget liv. Det andra tillfället bevittnade jag och Johan från ringside. Semifinalen i Båstad. Efter ett svagt första set reste han sig och började kötta hårt och smart. Han förlorade matchen men försvarade verkligen våra färger med en ära den juli-lördagen.

1 kommentar:

  1. Vinci i all ära. Men glöm för fan inte bort Paris. Daniel Berta vann ju.

    SvaraRadera