söndag 13 december 2009

13 - Minnena som föll bort

Rickard: Det hinner hända mycket under ett år. Vissa saker minns man, annat faller ur minnet. Alla kommer vi att minnas när Obama blev vald till USA:s president, färre av oss kommer att tänka tillbaka på när Dalia Grybauskaite valdes till Lituaens nya president. När vi berättar om 2009 kommer vi att berätta om att det var då Michael Jackson dog. Det är i alla fall troligare än att vi nämner Jarl Alfredius bortgång samma år. Svininfluensan glömmer vi inte heller men koleran i Zimbabwe i våras har vi redan glömt bort.

Så under dagens lucka är det tomt. För idag minns jag allt som jag glömt bort.

Det rör sig om allt ifrån Montanes båda titlar till Bellucis seger i Gstaad. Jag minns också att jag inte kommer ihåg en enda av Tipsarevic´s 55 matcher och skulle någon säga till mig att Ginepri gick och vann Indianapolis så skulle han eller hon mötas av en tom, frågande blick. Och har Mario Ancic lagt av så skulle någon behöva påminna mig om det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar